Lima, Pisco, Ica, Huacachina, Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Evelien Palm Stefan Geven - WaarBenJij.nu Lima, Pisco, Ica, Huacachina, Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Evelien Palm Stefan Geven - WaarBenJij.nu

Lima, Pisco, Ica, Huacachina, Arequipa

Door: Eef&Steef

Blijf op de hoogte en volg Evelien Palm

31 Maart 2010 | Peru, Arequipa

Buenos Tardes!

Ten eerste bedankt voor al jullie leuke berichtjes. Het is erg leuk om wat vanuit Nederland te horen!

Hier weer een verhaaltje vanuit het geweldige Peru!
We zijn alweer een ruime week verder:

Dag 4:
We begonnen onze dag weer met een ontbijtje in het park . Daar kwamen we ene Pedro tegen waar we mee aan de praat raakten. Hij nodigde ons uit om wat te drinken in en café zodat we ook zijn familie konden ontmoeten. Al snel stond het bier op tafel en kwamen zijn zus en broer er ook bij zitten. We hebben de middag doorgebracht met salsa oefenen, bier dinken (zelfs Eef moest er aan geloven) Spaans praten en mais eten. Erg gezellig. Na er zeker zo´n 4 uur te hebben gezeten een beetje waggelend van het bier een restaurantje opgezocht waar we weer heerlijk en goedkoop hebben gegeten.

Dag 5:
Vandaag hebben we een tour gemaakt naar een natuurreservaat en Pachacamac. Het natuurreservaat lag net buiten Lima. Opzich stelde het niet zoveel voor. Wel even leuk om je een beetje in de rimboe te wanen maar dat was het ook wel. Daarna door naar Pachacamac. Een grote Inca ruine die gedeeltelijk is blootgelegd. Daar vertelde de gids het enge verhaal over 90 vrouwen die werden geofferd aan één van hun goden omdat er een aardbeving was geweest.

Dag 6:
Na ´s ochtends vroeg onze backpacks weer ingepakt te hebben een taxi aangehouden naar een grote busterminal waar we de bus naar Pisco hebben gepakt. Eenmaal daar aangekomen een hostel gevonden voor 2 nachten en meteen Pisco even doorgelopen. Het was vooral erg stoffig en armoedig.In 2007 was er ook nog een flink aardbeving geweest. Dat was wel goed te zien. Veel huizen in puin. Een Nederlands meisje die in Pisco woont heeft ons geholpen om een tour te boeken naar de Islas Ballestas en Paracas National Park. ´s Avonds even lekker rustig aangedaan.

Dag 7:
Vandaag om 06.00u opgestaan, lekker ontbeten met een vers geperst sapje, broodjes, ei en koffie. Om 07.15u werden we opgepikt om naar de haven van Paracas te gaan waar we met een speedboot naar de Islas Ballestas gingen. Onderweg kwamen we langs de kandelaar. Een tekening in de bergen. Hoe die daar is gekomen is onbekend. De Islas Ballestas zijn een klein groepje eilanden waar echt duizenden (vast nog veeel meer) vogels/zeeleeuwen/pinguins leven. Echt een super ervaring om dat van zo dichtbij te kunnen zien allemaal! Geweldig!
Eenmaal terug in de haven werden we opgepikt door een busje dat ons naar National Park Paracas bracht. Een prachtig gebied met heel veel zand en prachtige rotsformaties.

Dag 8:
Vandaag met de bus door naar Ica. Daar hebben we meteen een taxi genomen naar Huacachina. Een oase midden in de woestijn tussen grote zandduinen. We hebben daar een heel mooi hostel gevonden. Echt een paradijsje. De eerste dag genoten van het zwembad en het lekkere eten. Geprobeerd om een zandduin op te klimmen maar halverwege waren we al kapot door dat mulle zand!

Dag 9:
Nog een dagje lekker gerelaxed aan het zwembad. In de namiddag hebben we een sandbuggytour gedaan. Met een sandbuggy ga je dan de woestijn in en sjees je over de zandduinen. Jeeee, wat gaat dat ontzettend hard! Tussendoor was er ook nog tijd om te sandboarden. Met een simpel ´plankje´ ga je dan de duinen af. Staan gingt moeilijk dus gingen we maar op onze buik naar beneden met een rotgang!
Het begon langzaam donker te worden en uiteindelijk hebben we op een mooi plekje de zon onder zien gaan.
Weer terug in het hostel meteen de douche gepakt omdat we echt OVERAL zand hadden :-)

Dag 10:
Vandaag moesten we ons mooie hosteltje weer verlaten. Een 12-urige busreis later kwamen we aan in Arequipa. Het was nog best eng onderweg. De bus reed over smalle wegen langs diepe afgronden. Eef zat echt met samengeknepen billen in de bus. Een heel lief klein taximannetje bracht ons naar het hostel. Spullen neergegooid en het bed ingedoken want we waren best wel heel erg moe!

We hebben het echt heel erg naar onze zin! Geniet van de foto´s en tot de volgende blog!

Muchos besos,

Eef&Steef

• 31 Maart 2010 - 21:24

Vivian:

Leuk Leuk!

Geen last gehad van de overstromingen?

• 01 April 2010 - 07:09

Hugo:

Eeefieee en Steeefieee!

Vanuit, tenminste vandaag, een iet wat kouder Nederland, weer een berichtje.

Ziet er goed uit! Alleen dan ben je in Peru en dan ga je friet eten? Komaaan beetje het locale eten naar binnen werken. Waar blijven de sprinkhanen, meelwormen en slakken ;-)

Hahah Stefan, je bent gewoon dikker aan het worden daarom was je uit je broek gescheurd! Komt door al dat bief en frieten die je daar naar binnen werkt.

Is een Pelikaan geen idee als nieuwe huisdier, is eens wat anders dan die saaie hamsters ;-)

Ik moet zeggen ziet er allemaal heel leuk en gezellig uit, als ik hier vanuit mijn raam op het werk kijk ben ik echt wel jaloers.

• 01 April 2010 - 08:43

Michael Soeters:

hallo evelien en stefan. heel mooie verhalen en net zo mooie foto,s.vergeleken is het weer bij jullie heel veel beter dan bij ons in het veel mindere nederland. nog heel veel plezier . en ik lees wel hoe het gaat daar . mvg michael chef automaten arnhem

• 01 April 2010 - 09:24

Marcella:

Weer prachtige foto's! Dat hostelletje zag er idd super leuk uit :) En van die kandelaar ben ik ook wel fan!
    Leuk is het om die dieren allemaal van zo dichtbij te zien he!
    Hebben jullie daar nou ook last van andere dieren a la de plaatselijke insecten en co?
    Veel plezier met de overige uitstapjes!

Liefs Marcella

PS stefan, hoe was het nou om in een deel van mijn achternaam te zijn? :P

• 01 April 2010 - 14:59

Herman Kuiperij :

zo te zien is het wel leuk daar geniet er maar van zo lang het kan groetjes herman

• 01 April 2010 - 19:31

Nelletje En Jupke:

Fijn dat jullie zo genieten.

Liefs van ons

• 01 April 2010 - 21:37

Jupke:

He vakantiegangers. Als ik het zo lees hoe druk jullie daar zijn dan mogen jullie als je terug bent nog wel een maand vakantie nemen om bij te komen.
    Groetjes van ons

• 02 April 2010 - 20:39

Mylene:

Wat leuk om te zien dat jullie het zo naar de zin hebben. Prachtige foto's ook. geniet er maar van.

Ik verheug me op de volgende blog!

Fijne pasen samen (L)

• 03 April 2010 - 21:09

Nienke:

Heey ;)

Ziet er echt super uit joh! Kan er maar één ding op zeggen: Zorg dat je blijft genieten. Waarschijnlijk is het zo weer voorbij!

Liefs Nino

• 04 April 2010 - 17:20

Jennifer:

Hey Eef en Steef,

klinkt goed hoor! :-)
    Leuke foto's ook!
    Volgens mij hebben jullie het best goed daar ;-)
    Ben benieuwd naar de volgende update!

Liefs Jen

• 05 April 2010 - 10:34

Leo:

Hoi eef en steef,

ik zie het wel jullie hebben een hele mooie tijd daar, geniet er maar van want het is een reis die je niet snel meer maakt! have fun samen!\ lieve groeten van Leo

• 06 April 2010 - 21:37

Sandor: